De kracht van tiktok en creators

TikTok heeft een enorme invloed op de online wereld. Met meer 1 miljard wereldwijde dagelijkse gebruikers is TikTok het snelst groeiende socialmediaplatform op dit moment. Door de unieke formule van TikTok, waarbij video’s worden gecombineerd met geluid filters en effecten, heb je de volledige aandacht van de gebruiker. De leeftijd van de grootste groep gebruikers ligt op het moment tussen 13 en 34 jaar. TikTok is waar inspiratie en ontdekking plaatsvindt en ontstaat.

TikTok is niet alleen een plek om te entertainen, maar wordt ook ingezet als een krachtige marketingtool. Bedrijven en merken zijn zich steeds bewuster van de mogelijkheden die TikTok biedt om hun producten of diensten te promoten en hun doelgroep te bereiken of een nieuwe doelgroep te betrekken. Een van de beste manieren om hier gebruik van te maken, is door samen te werken met TikTok creators. Dit is dan ook iets wat wij (summerymedia) voor bedrijven regelen, wij kijken naar welke creators passen bij een bedrijf of organisatie. Want voordat je weet of een creator echt bij een bedrijf past is het belangrijk om eerst te onderzoeken wat het engagement rate van de creator is. Engagement rate is de daadwerkelijke interactie die de volgers hebben met de content van de creators, dus hoe betrokken het publiek is. Dit is zeer belangrijk om te weten aangezien wij dan van te voren al kunnen inschatten wat het effect zal zijn van de samenwerking met een bepaalde creator. op die manier zorgen wij dus voor de perfecte match tussen een bedrijf en een creator.

TikTok creators zijn mensen die populair zijn op het platform en een groot aantal volgers hebben opgebouwd. Door samen te werken met creators, kun je als bedrijf profiteren van hun volgers en bereik op het platform. Dit is super slim om te doen. TikTok creators zijn namelijk de nieuwe influencers en kunnen daarom goed hun volgers inspireren, enthousiasmeren of informeren met of over een product/dienst.

Bedrijven kunnen ook de unieke content en stijl van TikTok creators gebruiken om hun producten of diensten op een leuke en creatieve manier te presenteren. Bovendien is TikTok een platform waar mensen snel en op een ontspannen manier informatie kunnen verkrijgen, dus door samen te werken met TikTok creators kunnen bedrijven de aandacht trekken van een groot publiek.

TikTok is dus een krachtig platform met enorme mogelijkheden voor bedrijven en merken om hun doelgroep te bereiken en een hype te creëren rondom bepaalde producten. Zo is de hashtags #tiktokmademebuyit 40,4 biljoen keer bekeken. Als een bedrijf op zoek is naar nieuwe en effectieve manier om zichzelf online te presenteren, dan is TikTok de perfecte plek. Op een creatieve authentieke en humoristische manier krijg je mega veel naamsbekendheid en vliegen de conversies omhoog, dus de daadwerkelijke verkoop die komt vanuit organische tiktoks, campagnes of advertenties. Als producten met de juiste strategie op TikTok worden getoond zul je snel zien dat mensen vanuit zichzelf online plaatsen: Don’t walk but RUN to… (winkel of een winkel waar het product te koop is). Het is super belangrijk om nú op de kracht van Tiktok in te spelen en jouw merkverhaal viraal te gaan met de juiste content en hier kunnen wij voor zorgen. door tiktok content te creëren, accounts te managen en de perfecte match met creators te realiseren.

Summerymedia will let you rock on Tiktok and make people stop and stare!

Vorige
Vorige

Snapchat wordt steeds belangrijker, terwijl je juist zal denken deze app is toch geweest?!